Film: Moulin Rouge

De passionele dichter Christian wordt halsoverkop verliefd op de mooie courtisane Satine in deze exotisch muzikale love story van de visionaire en creatieve regisseur Baz Luhrmann (Romeo & Juliet).
Geweldige vertolkingen van o.a. Nicole Kidman en Ewan mcGregor zetten de beroemde Parijse nachtclub in vuur en vlam.
Deze film is zo betoverend en extravagant, met een eigentijdse geweldige soundtrack, dat je hem niet snel zal vergeten.
Spectacular, Spectacular!

Deze film kreeg ik vorig jaar voor kerst, in de box “Epic Romances”, samen met Australia en Romeo + Juliet . Geen van de films had ik nog gezien, totdat ik vorige week Moulin Rouge zag. All I can say: wow.

Na de film zit je nog steeds in het sfeertje en blijven de liedjes in je hoofd hangen. Ondanks dat het echt een typische film is en niet meer zo ‘hip’ als tegenwoordig, blijft dit een geweldige klassieker. Vooral het nummer Roxanne..

Heb jij deze geweldige klassieker ook al gezien?

One thought on “Film: Moulin Rouge

  1. Ik hou echt heel veel van deze film. De muziek; wow!

    Zo’n 8 jaar geleden gingen we deze film in de klas kijken met Nederlands. Waarom? Geen idee meer. Aangezien een lesuur niet zolang duurt, moesten we de film dus onderbreken en een week later verder kijken. Ik was zo’n fan geworden van deze film, dat ik meteen de stad in ben gefietst om deze film te kopen. Ik kon niet meer wachten om deze film uit te kijken. En nog steeds staat hij trots tussen mijn film collectie.

    Het wordt trouwens hoog tijd deze weer eens te gaan kijken.

    Bedankt voor de herinnering, hihi.

Geef een reactie

