Aanrader: ‘The Mortal Instruments’ serie van Cassandra Clare

Als je net zo gek bent op boeken als ik, ontdek je graag nieuwe boeken. Engelstalig of Nederlandstalig, het maakt mij niets uit. Vaak vind ik, als boeken die oorspronkelijk in het Engels zijn geschreven, ik die boeken ook in het Engels moet lezen. De taal komt veel beter over en stiekem vind ik de Engelse taal veel mooier ;-)

Laatst ontdekte ik door een vriendin een gewéldige serie. ‘The Mortal Instruments’, geschreven door Cassandra Clare. Op dit moment zijn er vier delen uit, City of Bones, City of Ashes, City of Glass & City of Fallen Angels . Deel vijf en zes komen er al aan! Om je een indruk te geven waar boek één over gaat:

When fifteen-year-old Clary Fray heads out to the Pandemonium Club in New York City, she hardly expects to witness a murder — much less a murder committed by three teenagers covered with strange tattoos and brandishing bizarre weapons. Clary knows she should call the police, but it’s hard to explain a murder when the body disappears into thin air and the murderers are invisible to everyone but Clary.

Equally startled by her ability to see them, the murderers explain themselves as Shadowhunters: a secret tribe of warriors dedicated to ridding the earth of demons. Within twenty-four hours, Clary’s mother disappears and Clary herself is almost killed by a grotesque demon.

But why would demons be interested in ordinary mundanes like Clary and her mother? And how did Clary suddenly get the Sight? The Shadowhunters would like to know….

De boeken bevatten spanning, romantiek en drama. Er gebeuren soms dingen waarvan ik denk: ‘hoe kan dit verzonnen worden?’
Ik zou zeggen: kijk eens in je bibliotheek of boekhandel, just check it out.. Het eerste deel heet ‘Stad van Beenderen’, voor de mensen die liever in het Nederlands lezen.

Als je meer wil weten over Cassandra Clare, of over de serie zelf, kijk dan op deze site: http://www.mortalinstruments.com/

2 thoughts on “Aanrader: ‘The Mortal Instruments’ serie van Cassandra Clare

  1. Ik lees ook vrijwel alleen nog maar engelse boeken! Helaas heb ik tegenwoordig nooit meer de tijd om een goed boek te lezen, anders was ik zeker aan deze begonnen!

Geef een reactie

