Beter in je vel zitten door gezonder & gelukkiger te leren leven

Vaak wordt er geroepen dat je vooral minder moet snoepen en meer moet bewegen als je gezonder wil leven. Voor een deel klopt dat, maar bij een gezond leven komt veel meer kijken. Om even kort iets over mijn eigen ervaring te vertellen: ik ben altijd al een stevig kind geweest. Toen ik rond mijn twaalfde in de puberteit kwam, werd ik alleen maar dikker. Rond mijn veertiende was ik het helemaal zat. Ik heb anderhalf jaar het Sonja Bakker dieet gevolgd en was na die tijd op een gezond gewicht. Happy me zou je denken, maar de onzekerheid nam alleen maar toe. Ik kan met zekerheid zeggen: lekker in je vel zitten heeft niet alleen te maken met een mooi lijf hebben. Vandaag geef ik jullie een aantal tips om gezonder en gelukkiger te leven.

Voeding & Beweging
Heb je overgewicht en wil je hier wat aan doen? Hier wat tips die helpen voor verandering.

  • Houd je veel van chips en chocola als tussendoortje? Vervang dat door een eierkoek, Evergreen, fruit of een plakje ontbijtkoek.
  • Op internet kun je heerlijke, gezonde recepten vinden, die snel te maken zijn. Neem niet standaard een patatje als je geen tijd hebt, maar maak een lekker recept. Wedden dat je de volgende keer geen patat meer in de oven doet?
  • Eet vijf á zes keer per dag. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner. Eventueel na het diner nog een klein tussendoortje. Zo heb je geen tijd om honger te hebben!
  • Probeer zo weinig mogelijk frisdrank te drinken. Skip Cola en neem een lekker kopje thee.
  • Ga wat vaker wandelen. Boodschapje doen? Ga wandelen in plaats van met de auto.
  • Zoek een sport waar jij je comfortabel en gelukkig bij voelt. Een leuke omgeving bevordert je motivatie meer!

Gelukkiger worden
Ben je de laatste tijd een beetje down en denk je dat niets je meer kan opvrolijken? Hier wat tips die helpen om jou weer een stralend gezicht te geven.

  • Doe wat je leuk vindt. Echt, dit is de beste tip die je kunt krijgen. Ben je bang dat andere mensen je veroordelen, omdat je iets doet wat ‘uitzonderlijk’ is? Maakt niets uit. Zolang jij iets doet waar je plezier in hebt, is het goed.
  • Luister naar muziek waar je vrolijk van wordt, lees een goed boek of kijk een leuke film. Als ik me niet zo geweldig voel, doe ik één van deze dingen. Even aan niets denken en relaxen.
  • Wuif complimentjes niet weg. Neem ze met open armen aan. Ook belangrijk: geef complimentjes aan anderen. Anderen blij maken maakt jou ook blij!
  • Realiseer je dat niemand perfect is. Iedereen maakt wel eens fouten. Fouten zijn om van te leren!

Ik merk zelf dat ik nu lekker in mijn vel zit en ik hoor ook van mensen dat ik dat uitstraal. Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben. Iedereen hoort gelukkig te zijn!

6 thoughts on “Beter in je vel zitten door gezonder & gelukkiger te leren leven

  1. Ik probeer ook meer dingen te doen die ik leuk vind, maar vaak houd het me toch nog tegen. ik denk vooral omdat mensen zeggen dat ik het toch niet kan. ik hoop dat ik hier ooit mee kan leren omgaan

    • Als mensen zeggen dat je iets niet kan, is het des te leuker om te bewijzen dat je het wel kan! Hoop dat het ooit lukt, want gelukkig zijn met hetgene wat je het liefst doet is belangrijk ;-)

  2. @jessy
    Dat is inderdaad heel moeilijk! Mijn moeder denkt dat mijn favoriete hobby maar een ‘fase’ is en dat dat wel weer over zal gaan. Maar ik wil er echt graag mee verder. Gelukkig zijn er zat mensen die wel in mij geloven. Ga ervoor en geniet ervan! Als ze er echt iets van zeggen, bedenk dan maar dat jij tenminste gelukkig bent in wat jij doet!

Geef een reactie

