Boek: ‘Het Groene Vuur’ door Eva Raaff

Als ik in de bibliotheek ben, kan ik er uren rondsnuffelen. Ik ben vooral van het genre fantasy en chicklit , dus er is (zeker in de bibliotheek!) veel te kijken. Laatst viel mijn oog op ‘De Taragon Trilogie’. Het is een kinderboek, want ik vond ‘m op de C-afdeling. Dat maakt me niet uit, want de young-adult boeken staan daar ook. Ik had wel weer zin in een dosis spanning en fantasie, dus nam ik ‘m mee!

Matthias heeft zich nooit thuis gevoeld in het dorp waar hij opgroeit. Op een dag krijgt hij de kans mee te reizen met een vriend van zijn ouders. Eindelijk zal hij meer van de wereld zien! Hij kan dan nog niet vermoeden dat zijn reis alles te maken heeft met een eeuwenoude voorspelling. Een voorspelling waarin hijzelf een grote rol te spelen heeft…

Toen ik in het boek begon, wist ik niet wat ik ervan moest verwachten. Het begon gelijk mysterieus, daarom had ik gelijk zin om door te lezen. Er gebeuren dingen die natuurlijk niet echt kunnen gebeuren. Heerlijk! Ik vind dat echt leuk om te lezen, lekker relaxt met een kopje thee, wegdromen bij een boek.
Uiteindelijk heb ik het boek in 12 dagen uitgelezen, misschien een wat lange tijd, maar ik had natuurlijk ook nog examens en stage. Ik denk als ik dat niet had gehad, dat ik dit boek binnen no time had uitgelezen. Ik ga zeker voor de andere delen kijken, want die zijn er ook! Hooray !

2 thoughts on “Boek: ‘Het Groene Vuur’ door Eva Raaff

Geef een reactie

