To Do: Meer Lezen

Schrijven, ik houd ervan. Maar wat ik net zo lief doe, is lezen. Ik vind zelf dat ik het eigenlijk te weinig doe. Daarom heb ik op 1 januari 2012 iets afgesproken met mezelf: ik ga meer boeken lezen. Ik merk echt dat mijn schrijfstijl beter wordt van lezen en het is gewoon leuk. Duiken in een fantasiewereld en even ontstappen uit the real world. Met mijn schrijfstijl verbeteren bedoel ik natuurlijk ook die op mijn blog, maar ook voor mijn eigen verhalen.

Niet heel veel mensen weten dat ik ook regelmatig verhalen schrijf. In de zomervakantie ben ik begonnen aan een novel, maar die heb ik niet afgemaakt. Gewoon, omdat ik ineens geen inspiratie meer had. Gister heb ik het verhalen schrijven weer opgepakt, ik ben begonnen met een nieuwe novel. Ik kreeg ineens een vlaag van inspiratie, kennen jullie dat? Ineens zie je het helemaal voor je: hoe, wat, waar, wie en waarom.

Maar goed, ik had dus met mezelf afgesproken dat ik meer zou gaan lezen. En tot nu toe lukt dat aardig goed! Op de site http://goodreads.com (klik hier voor mijn account), heb ik heel erg veel boeken gevonden die ik nog wil lezen. Daar komt nog een blogje over. Ook vind ik het erg leuk om boeken te reviewen, dus waarom niet op mijn blog? Ik wil schrijven waar ik blij van wordt en dat is ook van boeken!
Ik heb zelf een klein ”rating system” gemaakt:

/ Een ontzettend slecht boek.
/ Een twijfelachtig boek.
/ Een leuk boek, niets meer en niets minder.
/ Een erg goed boek.
/ Een ongelofelijk, geweldig, fantastisch boek.

Ik verheug me erop op mijn eerste, echte review te schrijven! Voor nu probeer ik te lezen wanneer ik kan, als ik me even verveel of niets te doen heb.

Ik ben wel benieuwd: zijn er meer mensen zo gek op lezen? Zijn er ook mensen die zelf verhalen schrijven?

9 thoughts on “To Do: Meer Lezen

  1. Ik ben heeeeeeeeel erg gek op lezen!! En ik vind het ook echt super dat je dit gaat doen :)
    De laatste tijd lees ik ook niet zoveel meer, omdat ik er gewoonweg geen tijd meer voor heb… zonde, ik weet het, en het zou ook niet moeten kunnen.
    Ik ga ook proberen om weer wat meer van die leesmomentjes voor mezelf in te plannen…

  2. Ik hou van lezen en ik hou van schrijven. De laatste tijd ben ik ook steeds meer en meer aan het lezen. Blogs, maar ook weer gewone boeken, autobiografie, tijdschriften met inhoud. Heerlijk!

  3. Ik ben een echte boekenwurm en heb dan ook vele boeken gelezen die prijken in mijn grote mooie Ikea boekenkast! :) Ik lees sowieso elke week als ik er tijd voor heb en vaak in het weekend. Ben benieuwd naar je review. Ik heb ook een categorie ‘Boeken’ op m’n blog ;)

  4. Boekenwurm aanwezig! ;)
    Leuk dat je boeken gaat reviewen op je site, ik ben alvast heel benieuwd naar je eerste review!
    Zelf heb ik samen met mijn zus een boekenblog en vind ik het heel fijn om te horen van andere mensen wat ze van de boeken die ze gelezen hebben, vonden.

Geef een reactie

