Thee verslaving: mijn favoriete smaken + een nieuwe thee mok

Ik houd van thee drinken. Ik drink thee als ik een boek lees, ik drink thee als ik film kijk, ik drink thee als ik dorst heb. Noem het maar op. Ik kan ook heel erg enthousiast worden als er een nieuwe thee smaak uitkomt en al helemaal als ‘ie erg lekker is.
De laatste tijd zijn er naar mijn mening echt heel veel nieuwe smaken uitgekomen. Één nieuwe lijn van Pickwick vind ik helemaal te gek: Delicious Spices. Ik heb een aantal smaken ontdekt die ik erg lekker vindt. Benieuwd welke dat zijn?


Van boven naar beneden:

  • Winter gloed: “Gearomatiseerde thee met specerijen en sinaasappel.” Deze heb ik gekocht in Texel, toen het onwijs koud was. Door deze thee krijg ik echt een wintergevoel. Ik kan me wel voorstellen dat ik deze thee in de zomer niet lekker ga vinden, maar dan is ‘ie waarschijnlijk ook niet meer te koop.
  • Chocolate mint: “Gearomatiseerde thee met pepermunt en cacaoboon.” Deze thee dronk ik voor het eerst bij mijn beste vriendin thuis. Daarna ben ik ‘m eigenlijk weer vergeten, totdat ik ‘m zelf in de winkel tegenkwam. Deze thee is heerlijk met een stukje chocolade erbij!
  • Sunny season Lemon Pie: “Gearomatiseerde groene- en zwarte thee met kamille, specerijen en citroen.” Ik kwam op het idee deze thee te proberen, door deze blogspot van Gonny. Ze zei dat deze thee net zo smaakt als haar Lemon Bars, die ik ook gemaakt heb. Dezelfde dag had ik deze thee nog in huis en wat is ‘ie lekker! Niet zo onwijs zuur, echt een Lemon Pie smaak.
  • Caramelised Pear: “Gearomatiseerde thee met karamel, peer en kaneel.” Ook deze kocht ik in Texel en is weer een typische winterthee. Ik las op internet dat veel mensen ‘m niet zo lekker vonden, maar ik vind ‘m heerlijk! Ik houd op dit moment wel van die warme geuren en smaken.

Omdat ik de laatste tijd zoveel thee drink, wilde ik graag een eigen thee mok. Mijn moeder heeft een hele leuke, grote thee mok (met stippen!), die ik soms wel eens pakte. Tijd voor mijn eigen theemok! Bij de Xenos vond ik een echte Hollandse mok voor maar €1,29. Kon ‘m niet laten liggen :-)

Wat is jou favoriete thee? Houd je van fris en fruitig, of van warm en kruidig?

8 thoughts on “Thee verslaving: mijn favoriete smaken + een nieuwe thee mok

  1. Jij vindt die peer lekker? Ik dronk ‘m laatst per ongeluk. Werd er niet blij van. Chocolade-mint ben ik wel benieuwd naar.

  2. Ik ben echt helemaal verslaafd aan Wintergloed, heb al 3 doosjes opgemaakt en heb er nog 2 staan haha! Ben ook benieuwd naar Lemon Pie, maar die is hier nog niet te koop :(

Geef een reactie

