Mijn favoriete recepten van Laura Vitale, die ik zelf uitgeprobeerd heb: part 1

Sinds ik helemaal into koken ben, zoek ik voortdurend lekkere recepten op die makkelijk te maken zijn. Via internet ondekte ik deze Italiaanse vrouw, Laura Vitale. Laura maakt how-to filmpjes over koken. Ze maakt cupcakes, pasta, salades, taarten… eigenlijk van alles! Ik, als groot voedsel liefhebster, kon natuurlijk niet achterblijven met haar recepten. Ik heb al vaak genoeg in de keuken gestaan, met een recept van Laura. Vandaag zet ik mijn favoriete recepten voor jullie op een rijtje, degene die ik zelf al eens uitgeprobeerd heb.
Warning: haar filmpjes zijn verslavend. Just so you know.

Dit recept staat echt op nummer één: spaghetti carbonara.. Volgens mij heb ik dit wel meer dan vijf keer gemaakt, want oh boy, wat is dit lekker! Binnen een kwartier heb je een overheerlijk gerecht op tafel staan.

Het recept voor bruschetta is het eerste recept wat Laura online zette. Toen volgde ik haar niet, maar dit was wel het eerste recept van haar wat ik maakte. Heerlijk als lunch, als tussendoortje of als je gewoon ‘lekkere trek’ hebt.

Nog nooit had ik van bananenbrood gehoord, maar toen ik dit filmpje zag, moest het het wel maken. I love bananen! Het was zeer geslaagd: het is niet té zoet, maar echt lekker voor het ontbijt of als tussendoortje.

Dit is het favoriete recept van mijn vader: de vanilla sugar cookies. Er is ook een versie met zachte koekjes, die kan je hier bekijken. Beide versies zijn heerlijk!  Geen vanille smaak die in your face is, maar gewoon een standaard, simpel koekje (dat toch speciaal is).

In part 2 laat ik jullie meer recepten zien. Ik heb in ieder geval alweer zin om te koken! Nadat ik dit blogje ingeplant heb, ga ik er maar weer eens voor zitten en ga ik een paar episodes van Laura in the Kitchen kijken ;-)

Kennen jullie Laura Vitale en zo ja: heb je weleens iets van haar geprobeerd?

 

5 thoughts on “Mijn favoriete recepten van Laura Vitale, die ik zelf uitgeprobeerd heb: part 1

  1. Oeff… hongerrr! haha. Ik kende haar nog niet maar ik ga nu wel ff al haar filmpjes kijken! Ziet er leuk uit!
    En oja, in het begin staat er; warning; haar filmpjes zijn verslaafd. Ik denk dat je verslavend bedoelt haha :p

  2. Hahah oh lekker, toevallig ga ik vanavond Bruschetta maken en ik zocht nog een recept als basis haha thank you dear!
    Hihi ik had je 5 jaar geleden moeten zeggen dat je ooit deze blog zou plaatsen, je had me noooooit geloofd ^^ ♥ xx

Geef een reactie

