Time for some changes #1

Ik loop de laatste tijd wel vaak tegen dingen aan. Ik ben heel erg moe, heb niet zo veel zin meer om dingen te doen en ook zit ik niet zo lekker meer in m’n vel. Hoe het komt? Ik zou het niet weten. Natuurlijk zijn er wel een aantal kleine dingetjes waar het aan kan liggen, die wil ik graag veranderen. Ik probeer natuurlijk altijd het positieve in dingen te zien, maar dat lukt gewoon niet altijd. Dat herkent iedereen wel, denk ik. Tijd voor een paar veranderingen!

  • Om 22.00 richting mijn bed gaan. Ik merk dat ik heel erg moe ben. Meestal ga ik doordeweeks rond 23.00 naar bed, dan slaap ik ook wel gelijk en dus kom ik wel aan de acht uur slaap die een mens nodig zou moeten hebben. Maar misschien heb ik gewoon wat meer slaap nodig! Mijn doel is dus om rond 22.00 richting mijn bed te gaan. Als ik niet kan slapen, kan ik altijd nog even lezen. Maar geen computer, televisie en iPhone meer voor mij na 22.00.
  • ’s Avonds alvast mijn tas pakken en mijn kleding klaar leggen. Ik ben ’s ochtends minstens tien minuten kwijt aan kleding uitzoeken en mijn tas inpakken. Als ik dat nou de avond van tevoren doe, scheelt het me weer tijd en kan ik in alle rust ontbijten en wakker worden. Geen gestress in de ochtend ;-)
  • Sporten weer oppakken. Ongeveer een maand geleden ben ik door blessures en vermoeidheid met korfbal gestopt. Ik wil hier ook niet meer mee doorgaan, omdat ik er niet zoveel zin meer in heb. Wel wil ik workouts van YouTube gaan doen, dan kan ik zelf uitkiezen welke ik wil doen en ben ik toch nog sportief! Ook ga ik met mijn moeder bij aquarobic/aquafit kijken, op dinsdag. Dat lijkt me wel leuk! Waarschijnlijk een groep van middelbare leeftijd, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg gezellig!
  • Verantwoord eten. Ik merk dat ik de laatste tijd weer vaak grijp naar chips, koekjes en snoepjes. Wrong! Ik wil heel erg graag kunnen genieten van gezond eten, want dat is net zo lekker. Helaas zat ik in een ‘snaai periode’, dus de extra vetjes die erbij zijn gekomen, moeten er het liefst voor de zomervakantie weer af zijn. Ik kijk niet heel erg naar mijn gewicht, ik kijk meestal naar hoe ik in mijn vel zit en of ik me er goed bij voel. Ik heb al een half jaar niet op de weegschaal gestaan.

Dat zijn mijn doelen voor de volgende periode! Ik hoop over een paar weken te kunnen zeggen dat het goed gaat met deze doelen!

Wat zijn jou doelen de komende week? Waar zie jij het liefst verandering in?

3 thoughts on “Time for some changes #1

  1. 1. vroeger gaan slapen
    2. 1 stuk fruit per dag
    3. stoppen met op mijn lippen te bijten
    4. mijn bril enkel dragen voor tv, lezen, computer en om lessen te volgen

    ik wens je super veel succes

  2. Succes met deze doelen! Ik ga ook steeds vaker vroeger op bed liggen om toch mijn rust te pakken. Ik leg altijd al alles klaar voordat ik naar bed ga voor de volgende dag, geeft ook een stukje rust.

    Mijn voornemen? Vaker een boek pakken i.p.v. achter de computer,tv,ipad e.d. zitten. Oh en ik mag eigenlijk wel op m’n voeding letten. Hoewel ik wel al gezonder ben gaan eten kan dit nog wel wat beter. Wat meer de snacks laten staan.. Nu alleen nog verzinnen wat ik er voor in de plaats ga eten.

Geef een reactie

