Recept: Vanille cupcakes met chocolade botercrème

Gisteren stond ik rond elf uur ’s ochtends al in de keuken. Zondag is voor mij echt de perfecte dag om iets lekkers te bakken! Deze keer had ik een lekker recept gezien voor een chocolade botercrème, die ik wilde maken op een basic vanille cupcake. Ik heb me twee en half uur uitgeleefd in de keuken (wat geeft dat toch een rotzooi, cupcakes bakken…), met een heerlijke cupcake als resultaat!
Ik ben wel blij dat de botercrème goed gelukt is, zoiets had ik namelijk nog nooit gemaakt. Zelf ben ik niet zo’n chocolade fan, ik heb altijd periodes waarin ik het heel erg lekker vindt. Zo’n periode heb ik nu, haha!

Credits voor de vanille cupcake gaan naar Laura Vitale en het recept van de chocolade botercrème komt van CherryFizz.

Misschien een handige tip voor de mensen die veel cupcakes of muffins bakken: siliconen vormpjes. Ik had altijd het probleem dat als ik iets wilde bakken, ik geen papieren vormpjes in huis had. Deze siliconen vormpjes kocht ik bij de Xenos en zijn afwasbaar. Nadat je je cupcake hebt opgegeten, kun je het vormpje afwassen en weer opnieuw gebruiken, ideaal.

Het recept kun je hier vinden, maar omdat alles in het Engels is, heb ik het even naar het Nederlands vertaald:

Ingrediënten voor 10 tot 12 cupcakes
200 gram suiker
120 gram boter (ik smelt boter altijd als ik iets bak!)
2 eieren
2 theelepels vanille extract
2 theelepels bakpoeder
1/8 theelepel zout (maar ik gooi het er altijd op gevoel in)
166 gram bloem
75 ml melk (kijk goed naar je mengsel, soms heb je iets meer of iets minder nodig)


Het recept voor de chocolade botercrème kun je hier vinden.

Deze is speciaal voor m’n vriend, hij gaat morgen een paar dagen voor z’n werk naar Duitsland. Een aandenken aan mij, een cupcake met een hartje, hihi ;-)

5 thoughts on “Recept: Vanille cupcakes met chocolade botercrème

Geef een reactie

