Review: Katy Regan – Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend)

Boek
Auteur: Katy Regan
Uitgever: Harper Collins
Aantal pagina’s: 316
Verschenen: februari 2010

Tess Jarvis, 28 jaar, telt de minuten af. Twee om precies te zijn. Eén streepje betekent dat de test goed is uitgevoerd, twee streepjes betekent… Eh, een klein probleempje. Als bij een tweede test blijkt dat ze toch zwanger is, weet Tess niet of ze daar nou blij mee moet zijn. Haar leven staat nu volledig op z’n kop. Hoe leg je dat nou uit, dat je dronken bent geworden en zwanger bent geraakt… van je beste vriend. Jim, de vriend in kwestie, vindt het eigenlijk geweldig, maar geen van beiden durft echt voor een relatie te gaan uit angst hun vriendschap kapot te maken. Ze besluiten daarom gewoon hele goede vrienden te blijven. Maar als Tess’ oude vlam Laurence opduikt is de verwarring compleet. Worstelend met al haar gevoelens probeert Tess te wennen aan het idee van het naderende moederschapen de rol die Jim daarin moet krijgen.

Ik had dit boek al vaker gezien in de bibliotheek, en steeds viel het mij op door de leuke kaft. Jep, ik ben een geval van ‘als het een leuke voorkant heeft, dan wil ik het boek lezen’. Vaak resulteert dat in een heel leuk boek, maar soms zit er een misser tussen. ‘Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend)’ was zeker geen misser, ik heb er van genoten!

Ten eerste vond ik de karakters echt geweldig. Tess is een nonchalante, leuke vrouw die zwanger raakt van haar beste vriend, Jim. Jim vindt het super dat hij vader wordt, maar hij wil geen relatie, verteld hij Tess. Toch trekt Tess bij hem in, omdat Jim haar wil helpen tijdens de zwangerschap. Vanaf het begin wilde ik al dat Tess en Jim bij elkaar zouden komen, ze leken het perfecte stel! Of dat gebeurd, ga ik niet verklappen ;-)

Deze chicklit vond ik zo leuk omdat sommige clichés gewoon besproken worden. Er wordt over Tess haar seksleven gepraat alsof het elke dag op het nieuws is, dat is echt lachwekkend om te lezen. Ik heb vaak met een glimlach op mijn gezicht gezeten!

Houd je van humor, liefde en lachen? Dan is deze chicklit zeker wat voor jou!

Rating – 5/5

2 thoughts on “Review: Katy Regan – Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend)

Geef een reactie

